Start niet op

Ik krijg geen verbinding met Skydemon wat doe ik verkeerd
Als ik opstart met GDL90 krijg ik geen verbinding

Hello,

Bedankt om Safesky te gebruiken!

Heb je al nagekeken hoe je je instellingen configureert?

(als je duits begrijpt - of vertaalt via een programma: Mehr Sicherheit am Himmel: Safesky mit Skydemon koppeln - YouTube)

Let wel : als je geen extern device (Flarm, Stratux, SkyEcho
) gebruikt, mag je dit zeker niet activeren.

Bovendien werkt de verbinding met SkyDemon enkel als je op de knop ‘Opstijgen’ in SafeSky drukt. Dan pas zendt SafeSky de GDL90 gegevens naar SkyDemon.

Kijk uiteraard ook na of je in je smartphone of tablet de nodige toestemmingen gegeven hebt voor de SafeSky app (gps, internet, datagebruik).

Geef je een seintje als het lukt?

Veilige vluchten!

Paul

Hallo, heb je deze stappen gedaan?

1. installeer SafeSky
  2. Ga naar https://www.safesky.app/en/shop en koop SafeSky premium.
  3. Start de SafeSky App, accepteer de disclaimer, met de knop midden-onder
  4. Kies 3 streepjes rechts-onder,
    -Ga naar "mijn luchtvaartuigen"en voeg je de vliegtuigen toe waar je in vliegt. Vul het callsign in zonder streepje bv PHABC. Zet aan: "radio"en “Transponder”. Kies transponder type, meestal “Mode-S”. safeSky haalt uit de database de ICAO code voor de transponder van dat vliegtuig. Als je dat niet zou doen, dan zie je in SkyDemon continu een vliegtuig naast je vliegen.
    -Ga naar “vliegverkeer delen”, en zet aan: “activeer het uitwisselen van vliegverkeer”, kies “SkyDemon”. Zet aan: “automatische software detectie”. Zet uit “Laat SafeSky traffic zien”. Kies beneden: bv 40 NM range van verkeer dat je wilt zien.
  5. Kies het vliegtuig waar je nu in zit.
  6. Druk op “opstijgen”.
  7. Je ziet nu een “radar display”. Rechtsboven zie je heel vaag een kaartsymbool. druk daarop en nu zie je alle andere vliegtuigen in een kaart-display.
  8. Start pas daarna SkyDemon, ga naar instellingen (tandwiel links-boven), navigation options. Selecteer: “Use internet in Flight” en “Show callsigns”
  9. Ga naar instellingen (tandwiel links-boven), "Third-Party Devices"en kies “GDL Compatible Device” (SafeSky verzendt de info over andere vliegtuigen via het GDL 90 protocol naar SkyDemon)
  10. Klik Rechts-boven op “FLY” en nu krijg je een nieuwe keuze. Klik op “Use GDL 90 Compatible”.
  11. je ziet “waiting for devices” en dat verdwijnt na enkele seconden.
  12. als je het nu “te druk” vindt, ga dan terug naar instellingen en zet “Show callsigns” uit.
1 Like

Robert
Bedankt voor info zeer handig
Heb het werkend gekregen

Met vriendelijke groet
Chris van der Zee

1 Like