We gebruiken, voor het Paragliden, op verschillende plekken in Nederland (maar ook in de rest van de wereld) lier systemen om Zweefvliegtuigen, Delta vliegers en Paragliders de lucht in te trekken. De Aangegeven locaties op de ICAO zijn voor piloten zichtbaar. We gebruiken steeds meer “OGN transponders” omdat deze klein, licht, en goede connectie hebben waardoor we zichtbaar zijn. Nu willen we ook een (t-beam SoftRF) in de dropchute van de leerlijn monteren om zo ook zichtbaar te zijn. Is het mogelijk om binnen SafeSky een categorie luchtvaartuig “dropchute winchline” te realiseren om zo ook feitelijk zichtbaar te zijn voor andere Safesky gebruikers.
Je zou er nu al de ‘Unknown’ category voor kunnen gebruiken, ik neem aan dat SafeSky dit dan ook al ondersteunt.
Niet alleen werkt dat dan voor SafeSky gebruikers, maar ik direct voor alle mensen die andere systemen gebruiken zoals GzAirCom, PiloteAware, Stratux etc. etc…
Dan pak je een veel grotere groep gebruikers + SafeSky gebruikers…
Wat ik mij wel af vraag is of SafeSky hier snel genoeg voor is. Als wij vliegen, en als ik al eens SafeSky gebruik zitten de vliegtuigen beduidend anders dan dat ik op de statux zelf zie en visueel.
Gedachte spinsel… wellicht is het beter en mooier om een SoftrRF of GxAirCom device op de grond te zetten, en dan de attitude vast te zetten op 1500ft, of wat jullie lier hoogte is.
Dan is dat een vast baken hoog in de lucht die niet verdwijnt tijdens lier activiteiten. Kun je wellicht dan ook vastkoppelen aan de lier wagen zelf?
SafeSky ‘ziet’ dan altijd het object en hangt altijd in de lucht.
RVT - EHKD
thnx voor de gedachte spinsels, als je inderdaad een unknown device koppelt aan de telefoon in safesky dan heb je altijd een uplink naar de server. Ik moet er wel even induiken hoe je de “altitude” kan vast zetten op 1500ft.
Het idee om in de chute te doen was om op hoogte een goede up-link te hebben via de lorawan. Als er iemand is die de waarde van 1500ft weet op de baro input van de T-Beam met Soft RF dan lees ik dat graag.
Als je daar me wilt experimenteren, dan kan ik je daar mee helpen. Ik heb voor zowel SoftRF en GxAirCom patches gemaakt en staan ook op github.
Als je een eigen ogn station hebt (zo eentje met een PI + RTL-SDR) dan heb je altijd een goede en snelle uplink.
Stuur me een PM als je wilt met mail dan kunnen we het denk ik makkelijk oppakken.