Alert op scherm voor eigen vliegtuig

Ik maakte een vlucht van EHTX naar EDWF en gebruikte SafeSky op SkyDemon. Een vliegtuig vloog op het scherm in mijn buurt en kwam steeds dichter bij. Op een gegeven moment vloog die kist boven mij op zeer korte afstand. Bij het veranderen van koers en hoogte bleef dat zo. Uiteindelijk concludeerde ik dat die andere kist in feite de ‘schaduw’ van mijn eigen vliegtuig was. Komt dit vaker voor en hoe zou dit kunnen worden voorkomen?

Hallo Mark!

Bedankt voor je bericht.
Naast SafeSky gebruik je wellicht een ander toestel om je positie door te sturen: Transponder, Flarm, Stratux of gelijkaardig toestel of programma.
Er is een simpele oplossing: voer de hexacode van je transponder in SafeSky in, zodat SafeSky weet dat jij dat bent. Dan verdwijnt je schaduw.
Dat kan je invullen in de Settings- My Aircrafts - Transponder.

Zie in de FAQ op de website : https://www.safesky.app/en/faq1?questionId=ac28ec0f-6d39-4eae-a500-03eb71b9df82&appDefId=14c92d28-031e-7910-c9a8-a670011e062d

Als er nog iemand aan boord is die ook SafeSky gebruikt krijg je ook een schaduw…: die mag wel passief volgen, maar niet ‘opstijgen’ !
Mooie vluchten!
Paul

Bedankt, Paul! :+1: