Eigen hoogte

Hoe kan ik mijn eigen hoogte zien in vlucht. Nu moet ik altijd switchen op mijn Iphone tussen Safesky en mijn nav app (Flyskyhy) om mijn hoogte te kunnen zien(Heb geen hoogtemeter aan boord van paramotor omdat ik mijn app gebruik)

Dag Michel,
Bedankt voor je bericht.
We hebben destijds inderdaad gekozen om zo weinig mogelijk gegevens op het scherm te zetten. We willen immers geen navigatietool zijn, enkel een hulpmiddel op gezien te worden en zelf het verkeer te zien. Maar je suggestie nemen we zeker mee, we kregen nog vragen in die zin. We bekijken of we dit kunnen opnemen in ons to-do lijstje.
Bedankt alvast om SafeSky te gebruiken!
Paul

Je zult ook even moeten nadenken wat je als eigen hoogte wilt zien.
GPS of Barometric. Daar kan nog al eens een verschil in zitten. Zeker als je uitluistert en/of communiceerd op Dutchmill of Amtserdam Info of in een CRT zit dan is het wel zo handig dat al het verkeer over de zelfde hoogte heeft.
Ook daar hebben de verschillende apparaatjes wel eens verschillende meningen over.

Dat klopt.

Hoogte die SafeSky gebruikers is GPS hoogte. Die komt uit de gps van de telefoon of tablet. De posities die we van andere bronnen krijgen worden meestal in QNH . Dat kan nogal verschillen geven, zeker bij extreem hoge of lage luchtdruk. We hebben al heel wat werk verzet om die op mekaar af te stemmen. Het begint stilaan te werken. Nog een beetje geduld…
Paul

Stratux geeft nu ook de optie om met safesky te communiceren en Stratux systemen hebben vaak baro aan boord. Gebruiken jullie deze ook als de connectie er ligt? Welligt dat je dan de juiste GPS hoogte bij de juiste baro erbij kan halen…

Michel De Kerpel

Kan safesky niet gekopoeld worden aan de barometrische hoogte vd iphone of ipad? Mijn Flyskyhy app doet dat. Maar het gaat vooral over de eigen hoogte weergave op Safesky die ontbreeekt.

Beste Safesky,
Mooi artikel “let’s talk paramotors”
Vooral nauw betrokken ivm Koksijde.
Ik wil hierop zeggen dat we er alles aan doen om met de betrokken instanties (WAC en verkeersleiders toren )nauwe contacten te houden en er alles aan doen om de veiligheid voorop te stellen. Echter zou het een groot pluspunt zijn mochten ze op de toren en de WAC ook safesky gebruiken( live op PC) echter vrees ik dat ze daar niet voor open staan. Moest die wil er zijn , dan kunnen ze ons overal live volgen en andere piloten informeren. Misschien kunnen jullie deze instanties een hint geven?
Ons geografisch vliegzone is al heel beperkt door de grens met Frankrijk, de ctr EBOS , de R08 en de circuits vd wac. Hopelijk zijn ze bereid Safesky meer als een noodzaak te aanzien.
Safesky, doe zo verder. Wij zijn al zeker grote voorstanders,
Grt

Michel De Kerpel

Hey Michel,

als je goed gezien wilt worden ook door andere piloten die eventueel niet SafeSky gebruiken zou je eens kunnen kijken naar OGN.
Er zijn tegenwoordig enkele open source projecten die op zowel OGN, FLARM (V6 of V7) kunnen uitzenden en ontvangen (meestal niet tegelijk).

Je kunt als je het zelf nog niet hebt op jouw veld een OGN station plaatsen en deze data is weer gedeeld met pilotaware, SafeSky, FR24… Hoef je niet voor te doen behalve een station plaatsen…

Andere verkeer die ook conspicuity gebruikt kan dan jouw zien, zonder tussenkomst van de toren want die heeft geen wet geldige reden om jouw te waarschuwen, dus als ze het druk hebben met IFR verkeer in andere classen luchtruim, dan gaat daar de aandacht naartoe, en niet naar VFR verkeer.

Dag Michel,
We gaan proberen kontakt te nemen met de toren. We duimen en ik hou je op de hoogte.

hallo,
Bedankt.
Kris.Sirjacobs@mil.be is de CO vd toren .
grt
Michel

| paulwindey
February 22 |

  • | - |

Dag Michel,
We gaan proberen kontakt te nemen met de toren. We duimen en ik hou je op de hoogte.